Üllar on mees, kes on alati uskunud, et haridus on elus ülioluline. Kuid nagu paljude puhul, tuli tal ka iseendal ületada mitmeid takistusi, enne kui ta suutis oma haridusteed jätkata. Aastaid tagasi, kui ta esmakordselt ülikooli astus, ei läinud kõik nii nagu plaanitud ning tal tuli oma ambitsioonid pausile panna. Ent 2021. aastal, pärast mitmeid aastaid tööl käimist ja enda sisemist motivatsiooni, otsustas Üllar, et nüüd on õige aeg asuda uuesti õpingute juurde. Pärnu kolledž, oma paindliku õppevormiga, pakkus talle just seda, mida ta vajas – võimaluse õppida ja areneda koos teistega.
Milline oli sinu teekond Tartu Ülikooli Pärnu kolledžisse ja miks otsustasid just kolledži kasuks?
Olin juba mõnda aastat mõelnud jätkata mittealustatud õpinguid kõrgkoolis. Aastaid tagasi olin saanud sisse EPA-sse (tänane Eesti Maaülikool), aga esimesse loengusse juba ei jõudnud - elu tuli vahele. Ja nii aastaid. 2021a suve olin töölt vabaks võtnud, ja aega oli lahedalt käes. Nüüd olin valmis otsima sobiva eriala. Üksi ei tahtnud minna. Suutsin mõjutada poega endaga kaasa tulema, et noh aitad mind välja kui hätta jään. Jah, väga äge on pojaga üht kooliteed jagada. Pärnu kolledž pakkus seda. Otsisin üles veeavarii üle elanud lõputunnistuse, sain sellele notari templi väljaspool tema tööaega peale ja voilaa!.
Millised olid Sinu ootused kolledžile ja kas need on täitunud?
Tegelikult teadmatus. Veidi hirmu. Eriala “Ettevõtlus ja projektijuhtimine” andis ainsana tuge, kuna sellega olen nende mõlemaga olin palju kokku puutunud. Tegelikkuses on kogemus palju aidanud. Kool andis kogemustele süstemaatilisuse. I aastal läksin uuesti tööle, astusin ajaplaneerimise meistriklassi tasemele. Esialgu ei saanud teisiti, kui tuli hakata õppimise aegu ka kalendrisse märkima. Varsti tekkis rutiin. Ruttu tekkis tugi kursusekaaslastest
Kuidas on õpingud Pärnu kolledžis mõjutanud sinu isiklikku ja professionaalset arengut?
Õpingud on tuginud mu oskuseid. Palju olen juurde saanud tööriistu tegevuste parandamiseks. Silmaring on avardunud, palju häid tutvusi on tekkinud.
Milliseid meetodeid kasutasid õppetöös?
Grupitöö hakkas paika loksuma esimese aasta lõpuks. Tekkisid teadmised, kes panustavad rohkem, kes vähem.
Kas õppeprotsessi ajal tekkis mõte kool pooleli jätta?
Ei, seni ei ole. Lõputöö kirjutamise hetk on üks võimalik neist. Siin tuleb jällegi toeks super kursus. Kedagi ei jäeta maha!
Milline on sinu kõige eredam mälestus kooliajast või mõni lõbus seik, mis juhtus koolis, kursusekaaslaste või õppejõuga?
Tuleb meelde üks jõulupidu, kus paki lunastamiseks pidi vastama kontrolltöö kordamisküsimustele.
Nimeta kolm kogemust, mida sa ei oleks osanud oodata ja mida Pärnu kolledž sulle on andnud lisaks suurepärastele teadmistele.
Ajaplaneerimine, suurem tutvus ja sõprusring, silmaringi laienemine.
Millised on sinu ettepanekud I kursuse tudengitele?
Saage rutiinselt ja kokku. Kasvõi jõuga planeerige see kõigi kalendritesse vähemalt semestri või õppeaasta jagu ette. Varsti tekib sellest sõpruskond - sinu tugi. Kõige muu eest hoolitseb juba kolledž
Kas on midagi, mida oleksid teinud teisiti, kui saaksid ajas tagasi minna?
Hea meel, et nii kaua ootasin taas kooli minekuga. Üliägedad kursakaaslased. Kahju on nendest, kes on meist maha jäänud. Vb oleks pidanud neile rohkem tähelepanu pöörama.
Mis teeb kolledži eriliseks ja miks soovitad seda kooli teistele?
Kunagi pole hilja alustada! Elukogemusele juurde tuleb akadeemiline pool.